sobota, 12 lipca 2014

Wakacje z rycerzami

W ten weekend pod Grunwaldem, w przyszły - rycerski kunszt będzie można oglądać w Malborku. Dla miasta oznacza to najprawdziwsze oblężenie, bo chętni przybywają w tysiącach. I dobrze, bo to największa plenerowa letnia impreza, która odbędzie się w tym roku już po raz piętnasty.
A ja już dzisiaj zapraszam do Dziecięcego Grodu. Będzie to druga edycja wyjątkowego zakątka, w którym każde dziecko znajdzie coś dla siebie. Będą warsztaty archeologiczne, strzelanie z łuku, lepienie z gliny, zajęcia plastyczne i mnóstwo spontanicznej zabawy. Będzie też można zrobić biżuterię z kolorowego makaronu i własną lalkę. Pokażę, jak z kilku drucików i wełny zrobić własną zabawkę. Świetnie sobie z tym radziły nawet małe dzieci. Więc frajda była wielka, także dla mnie. Więc właściwie już nie mogę się doczekać tego trwającego aż trzy dni spotkania.


Tak było podczas ubiegłorocznych warsztatów lalkarskich w Dziecięcym Grodzie.


W tym roku na moim lalkowym stoisku prócz drucianych lalek będą również nowe, inspirowane strojami rycerzy. Szmacianki mają kolorowe tarcze. Mam nadzieję, że heraldycy mi to wybaczą, ale czerpałam wzory wprost z natury i mojej wyobraźni.

Tak prezentują się pierwsi szmaciankowi rycerze gotowi do oblegania malborskiego dziecięcego zakątka. 



Trzy niebieskie motylki na tarczy. Pod kolor oczu.

Na tarczy wyrósł zielony krzew.

Lalkowi rycerze mają bardzo zadowolone miny.

Dwaj rycerze, dwa czerwone jabłuszka.

I żółte jabłko, by nie było monotonii.

Tu wyrosło różowe winogrono.

Jest też ukwiecona na biało gałązka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz